De Keiretsu filosofie is ontstaan na de Tweede Wereld oorlog in Japan, als deelname aan het economisch herstelprogramma. Een Japanse Keiretsu bestaat uit verschillende ondernemingen uit dezelfde sector die door een nauwe samenwerking een grotere eenheid vormen om succesvol te zijn. De onderlinge verbondenheid tussen de schakels is gebaseerd op langdurige contractuele afspraken of participaties. Elke schakel, heeft zijn eigen expertise, specialisme, flexibiliteit en is verantwoordelijk voor zijn eigen bedrijfsvoering. Een Keiretsu kan hierdoor snel en adequaat reageren en opereert als één conglomeraat. Keiretsu betekent letterlijk ‘schakel’.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De branded premiums of custom made items die we voor je ontwikkelen moeten het verhaal van jouw merk versterken. Keiretsu Europe heeft een team van designers dat als geen ander in staat is om in korte tijd verrassende concepten te creëren. Onze designers bekijken samen met jou de brand identity en doelstellingen van je merk of bedrijf. Op basis hiervan creëren we de ideeën om die doelen te verwezenlijken. We doen alles om jouw doelgroep in het hart te raken en die blijvende indruk te maken!
Onze eigen vestigingen bevinden zich van Europa tot Azië, elke vestiging met zijn eigen expertise. Dit maakt ons tot een wereldspeler waarbij regionale kennis, trends en ontwikkelingen bepalend zijn voor de koers van onze organisatie. Wij spreken de taal van de regio’s waar we vertegenwoordigd zijn, kennen de lokale gebruiken en culturele waardes.
Wij werken samen met een groot aantal professionele, internationale partners om onze internationale klanten efficiënt van dienst te zijn.
We gebruiken elkaars netwerk, leveranciers en kennis. Met onze lokale vestigingen zijn wij altijd dichtbij. Hiermee verlagen we het aantal kilometers die medewerkers en onze producten afleggen.
In alle landen en regio’s waar wij vertegenwoordigd zijn beschikken we over eigen logistieke hubs. Belangrijk om onze producten snel en efficiënt te leveren, minder kilometers, minder CO2 uitstoot door een fijnmazig netwerk.
Keiretsu kiest ervoor om te doen wat goed is voor onze hele toeleveringsketen. Dat doen we door selectief te zijn en de keten goed te begeleiden. De Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties helpen ons om inhoud te geven aan mondiale uitdagingen zoals armoede, onderwijs en de klimaatcrisis. De internationale certificeringen waar onze leveranciers aan voldoen, zijn een garantie voor deze inspanningen. Onze panden zijn 100% zelfvoorzienend in energie door zonnepanelen op de gehele oppervlakte van het dak.
Wil je meer weten over hoe wij maatschappelijk verantwoord ondernemen, bekijk dan ons CSR Jaarrapport.
De ISO 9001 is de internationale norm voor kwaliteits-managementsystemen. Uiteraard zijn wij hiervoor als Keiretsu europe gecertificeerd! Zeggen dat je kwaliteit levert is één, ISO certificeringen zijn een belofte. Deze certificeringen dragen we dan ook met trots.
Niet alleen kwaliteit staat bij Keiretsu europe hoog in het vaandel, maar ook het milieu. Ons gecertificeerde Kwaliteits- en Milieumanagementsysteem (gecertificeerd sinds 2012) voldoet namelijk ook aan de ISO 14001 norm, de standaard op het gebied van milieumanagement.
ISO 26000 is bedoeld om organisaties te helpen een bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling: MVO. Om algemeen begrip in maatschappelijke verantwoordelijkheid te bevorderen, en om andere instrumenten en initiatieven op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid aan te vullen, niet om die te vervangen.
ISO 27001 is de internationale standaard voor Informatie beveiligingsmanagement systemen (ISMS) en waarborgt de voortdurende vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van informatie van werknemers- en klantinformatie, merkimago en andere privégegevens.
Keiretsu europe heeft tijdens een CSR audit een Platinum Ecovadis score behaalt! Dit geeft aan in welke mate Keiretsu europe haar MVO beleid waarmaakt en in de hele productieketen toepast.
Keiretsu europe is een trots AB member van Sedex! Sedex is dé organisatie die de global supply chain voorziet van ethische beleidsregels. Wij geloven in transparantie en verantwoord ondernemen en geven bijvoorbeeld inzicht in onze handels- en productie wijze. Dit komt onze klanten natuurlijk alleen maar ten goede!
Het United Nations Global Compact is een niet-bindend pact van de Verenigde Naties om bedrijven en firma's wereldwijd aan te moedigen om duurzaam en sociaal verantwoord beleid te voeren, en om verslag uit te brengen over de uitvoering ervan.
Promotional Products Professionals (PPP) is dé Nederlandse branchevereniging voor bedrijven die promotionele producten en relatie- en kerstgeschenken en aanverwante diensten leveren. Het beleid van PPP is gericht op het professionaliseren van de branche, het ontwikkelen en verspreiden van vakkennis en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
In een mondiale markt worden toeleveringsketens steeds complexer. Dit maakt het nog belangrijker dat bedrijven investeren in het verkrijgen van zichtbaarheid in hoe hun goederen worden geproduceerd en om verbeteringen te stimuleren. Amfori BSCI stelt bedrijven in staat om duurzame handel te stimuleren door het monitoren, versterken, betrekken en ondersteunen van bedrijven om te handelen met een doel. Door actieve samenwerking met overheden en partnerorganisaties, én door onze stem en invloed, helpen we een omgeving te creëren waarin onze leden kunnen handelen met een doel.
Stichting De Betrokken Spartaan is de maatschappelijke organisatie van Sparta
Rotterdam die zich inzet voor het verbeteren van
de samenleving. Via deze stichting zorgt
Keiretsu Europe dat mensen met een afstand
tot de arbeidsmarkt aan de slag kunnen in onze
magazijnen, we bieden veilige leeromgevingen
met het oog op de toekomst.
Ga naar website
Merchandise partner
Ga naar website
Merchandise partner
Ga naar website
Merchandise partner
Ga naar website
Merchandise partner
Ga naar website
Partner
Ga naar website
Merchandise partner
Ga naar website