Corporate social responsibility
Bij Keiretsu doen we er alles aan om ons bedrijf op een verantwoorde en duurzame manier te leiden. Wij zijn koploper op het gebied van duurzaamheid in onze branche; waren één van de eersten met een Green Task Force en wij streven ernaar om binnen 5 jaar hét kenniscentrum voor MVO-artikelen binnen de promotionele branche te zijn. Samen met onze partners nemen wij regelmatig deel aan duurzaamheidsdiscussies en ontwikkelen we nieuwe, duurzame initiatieven.
We believe in a better world!
Wij geloven dat onze producten moeten bijdragen aan jouw doelstellingen maar tegelijkertijd aan een betere en leefbare wereld, voor iedereen. Vanuit die overtuiging werken wij continu aan de verduurzaming van onze producten en productieketens.
Use and
re-use
We zetten ons actief in om bij de ontwikkeling van onze producten het aandeel grondstoffen terug te dringen. Maar ook de hoeveelheid gebruikte niet-hernieuwbare materialen te verminderen en het gebruik van gerecycleerde materialen te verhogen. We streven ernaar om 25% van onze producties in 2025 circulair te laten zijn. Een voorbeeld van een circulair initiatief waaraan we meedoen is de samenwerking met HEBO en het Havenbedrijf Rotterdam. We bundelen onze krachten; samen zorgen we voor het opvangen en hergebruiken van havenplastic.
1. Samenwerking op circulair initiatief gestart met HEBO en het Havenbedrijf Rotterdam.
2. Schoonmaak Rotterdam Londonhaven gestart.
3. Implementatie en het ophalen van het afval.
4. Voorbereiding, reiniging en versnipperen van materialen.
5. Nieuw product ontwikkeld. Hammandoek voor Havenbedrijf Rotterdam & HEBO.
CSR Jaarrapport 2023
Keiretsu kiest ervoor om te doen wat goed is voor onze hele toeleveringsketen. Dat doen we door selectief te zijn en de keten goed te begeleiden. De Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties helpen ons om inhoud te geven aan mondiale uitdagingen zoals armoede, onderwijs en de klimaatcrisis. De internationale certificeringen waar onze leveranciers aan voldoen, zijn een garantie voor deze inspanningen. Onze panden zijn 100% zelfvoorzienend in energie door zonnepanelen op de gehele oppervlakte van het dak.
Wil je meer weten over hoe wij maatschappelijk verantwoord ondernemen, bekijk dan ons CSR Jaarrapport.
Kwaliteit: ISO 9001
De ISO 9001 is de internationale norm voor kwaliteits-managementsystemen. Uiteraard zijn wij hiervoor als Keiretsu europe gecertificeerd! Zeggen dat je kwaliteit levert is één, ISO certificeringen zijn een belofte. Deze certificeringen dragen we dan ook met trots.
Milieu: ISO 14001
Niet alleen kwaliteit staat bij Keiretsu europe hoog in het vaandel, maar ook het milieu. Ons gecertificeerde Kwaliteits- en Milieumanagementsysteem (gecertificeerd sinds 2012) voldoet namelijk ook aan de ISO 14001 norm, de standaard op het gebied van milieumanagement.
Security: ISO 27001
The international standard ISO 27001 provides a framework of requirements for information security management systems. Keiretsu Europe secures sensitive information in a systematic and safe manner.
Kwaliteit: ISO 26000
ISO 26000 is bedoeld om organisaties te helpen een bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling: MVO. Om algemeen begrip in maatschappelijke verantwoordelijkheid te bevorderen, en om andere instrumenten en initiatieven op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid aan te vullen, niet om die te vervangen.
Platinum Ecovadis
Keiretsu europe heeft tijdens een CSR audit een Platinum Ecovadis score behaalt! Dit geeft aan in welke mate Keiretsu europe haar MVO beleid waarmaakt en in de hele productieketen toepast.
AB SEDEX member
Keiretsu europe is een trots AB member van Sedex! Sedex is dé organisatie die de global supply chain voorziet van ethische beleidsregels. Wij geloven in transparantie en verantwoord ondernemen en geven bijvoorbeeld inzicht in onze handels- en productie wijze. Dit komt onze klanten natuurlijk alleen maar ten goede!
United Global
Global Compact Netwerk Nederland streeft ernaar een lokale beweging van duurzame bedrijven en belanghebbenden te mobiliseren met als doel de levens van toekomstige generaties te verbeteren.
Promotional Products Professionals
Promotional Products Professionals (PPP) is dé Nederlandse branchevereniging voor bedrijven die promotionele producten en relatie- en kerstgeschenken en aanverwante diensten leveren. Het beleid van PPP is gericht op het professionaliseren van de branche, het ontwikkelen en verspreiden van vakkennis en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
Amfori BSCI
In een mondiale markt worden toeleveringsketens steeds complexer. Dit maakt het nog belangrijker dat bedrijven investeren in het verkrijgen van zichtbaarheid in hoe hun goederen worden geproduceerd en om verbeteringen te stimuleren. Amfori BSCI stelt bedrijven in staat om duurzame handel te stimuleren door het monitoren, versterken, betrekken en ondersteunen van bedrijven om te handelen met een doel. Door actieve samenwerking met overheden en partnerorganisaties, én door onze stem en invloed, helpen we een omgeving te creëren waarin onze leden kunnen handelen met een doel.
De Betrokken Spartaan
Stichting De Betrokken Spartaan is de
maatschappelijke organisatie van Sparta
Rotterdam die zich inzet voor het verbeteren van
de samenleving. Via deze stichting zorgt
Keiretsu Europe dat mensen met een afstand
tot de arbeidsmarkt aan de slag kunnen in onze
magazijnen, we bieden veilige leeromgevingen
met het oog op de toekomst.
Ga naar website
Albeda
Merchandise partner
Ga naar website
Chio
Merchandise partner
Ga naar website
MVO
Het MVO-keurmerk maakt maatschappelijk verantwoord ondernemen aantoonbaar. Door een keurmerk-inspectie door een onafhankelijke derde partij wordt getoetst op de 30-tal aspecten verdeeld over de facetten People, Planet en Profit. Deze lijst is opgebouwd vanuit de internationaal goedgekeurde ISO 26001 richtlijn en geeft daarmee een betrouwbaar stempel op uw MVO-beleid.
KWF
Merchandise partner
Ga naar website
Prinses Maxima Centrum
Merchandise partner
Ga naar website
Unicef
Partner
Ga naar website
Pinkribbon
Merchandise partner
Ga naar website